اگر می‌خواهید لغات بسیاری را حفظ کنید و یا هر چیز دیگری، متن و نرم افزار زیر را برای شما آماده کرده‌ام./ دانلود در ادامه مطلب / خبرها

پاکر
ابتدا توضیح کوتاهی در مورد جعبه لایتنر بدهم. جعبهٔ لایتنر یک جعبه پنج‌خانه‌ای است که برای یادگیری استفاده می‌شود. لایتنر در واقع روش علمی یادگیری است که بر مبنای آن آموخته‌ها از حافظهٔ کوتاه‌مدت به حافظهٔ بلندمدت منتقل می‌شوند که این ابزار و روش استفاده از آن را در دههٔ ۱۹۷۰ سباستین لایتنر اختراع کرد. لایتنر از روش مهمی که در اصطلاح روانشناسی به آن یادگیری از طریق شرطی‌سازی می‌گویند، استفاده می‌کند. درواقع روش این برنامه این‌گونه است که هر موردی را که کمتر یاد گرفتید بیشتر در معرض یادگیری قرار می‌دهد تا بیشتر در ذهن تثبیت شود.لایتنر
ساخت فیزیکی این جعبه علاوه بر هزینه و مکان، دردسرهای دیگری نیز دارد. مثلاً اینکه امکان دارد کودکی به آن دست پیدا کرده و همه آنچه انجام داده‌اید را به هم بریزد اما با استفاده از نرم افزار لایتنر می‌توانید خیلی راحت جعبه لایتنر اختصاصی داشته باشید.
پاکر نرم‌افزار کاربردی، بسیار مفید برای یادگیری لغات و موارد حفظ کردنی به روش لایتنر است. از ویژگی‌های مهم این نرم‌افزار وجود نسخه‌های آندروید و کامپیوتر و همچنین آسان بودن تهیه فلش کارت انبوه در آن هست.
روش کار این است که هر روز شما مقداری وقت برای یادگیری و ومقداری وقت برای مرور می‌گذارید بقیه موارد را خود نرم افزار انجام می‌دهد. نرم افزار به مرور لغات جدید را آموزش می‌دهد. هر لغتی را که میدانید به خانه بعدی و هر لغتی را که نمی‌دانید در خانه نخست قرار می‌دهد. به این صورت هر لغتی که کمتر درست جواب دهید بیشتر به شما نشان داده خواهد شد تا آن را یاد بگیرید و به خانه بعد برود. این فرایند باید تا حدی ادامه پیدا کنه که شما 5 بار متوالی در طی چند روز جواب درست بدهید. در آن صورت می‌توانید مطمئن باشید معنی آن کلمه را آموخته‌اید.

  چند نکته:
  1. فایل‌های فلشکارتی که توسط نسخه کامیپوتر ایجاد شده برای آندروید و برعکس کارایی دارد.
  2. با استفاده از نسخه ویندوز می‌توانید با گزینه “متن ورودی” سریع‌تر از حالت عادی فلشکارت های خود را تهیه کنید.
  3.دقت داشته باشید برای اجرای پاکر نسخه ویندوز باید روی سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ “جاوا ران تایم” نصب باشد.