pdfاین پژوهش باهدف تدوین بسته آموزشی تربیت اسلامی فرزندان در دوره اول کودکی (هفت سال اول) با رویکرد علامه طباطبایی (ره) و استاد شهید مطهری و اعتبار یابی آن به‌صورت کیفی و با استفاده از روش تحلیل محتوا انجام شد. جامعه آماری شامل تمام آثار این دو استاد است که با استفاده از روش نمونه¬گیری هدفمند گروه نمونه انتخاب و مبانی و عوامل تربیت با استفاده از روش‌های آمار توصیفی استخراج و با استفاده از روش‌های تحلیل کیفی کدبندی، و نمودار طبقه¬بندی محتوایی تربیت اسلامی تهیه شد؛ سپس به تحلیل محتوای یافته¬های روانشناسی رشد پرداخته، و ضمن تبیین فرزندپروری، عوامل مؤثر درزمینهٔ پرورش فرزند سالم و کارآمد استخراج، و درنهایت بسته آموزشی متناسب با تأکید بر دوره¬های سنی اسلامی به دوره اول کودکی (هفت سال اول)، و دو دوره آموزشی (عمومی و کودکی اول) تدوین شد. به‌منظور اعتبار یابی بسته آموزشی محقق ساخته با روش نمونه¬گیری همگن 15 نفر از استادان حوزه روانشناسی و علوم اسلامی به‌عنوان گروه نمونه انتخاب شدند و با روش کاپا فلیسه، میزان توافق ارزیابان در سطح معناداری 0/05 > P در دوره‌های عمومی 0/62 و کودکی دوره اول 0/64 محاسبه شد که نشان‌دهنده توافق مطلوب است.