خیرهای داغ و مهم

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

حال اقتصاد خوب است اما روی کاغذ

حرف‌های زیبای این روزها که هر از گاهی از دهان مسئولان دولتی خارج می‌شود، گویای آن است که اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم ایرادی ندارد، کسی مشکل و دغدغه‌ای ندارد و تنها یکی دو مسئله غیراقتصادی بود که آن هم با تغییر سه وزیر و تعمیر کابینه، به خیر و خوشی حل شد!
نگاهی به سخنرانی‌ها و آمار‌های مقامات و دستگاه‌های دولتی، حقیقتا چیزی بیش از این را گواهی نمی‌کند. اگر کسی باشد که از وقایع حقیقی کشور بی‌اطلاع باشد و ناگهان به ایران وارد شود، با خواندن اخبار دولتی و آمار سفارشی، احساس می‌کند به کانون یکی از پویا‌ترین اقتصادها وارد شده است! آن‌قدر که سخنگوی دولت رسما تغییر تیم اقتصادی کابینه را مساوی دیوانگی می‌داند! اما همین شخص، به‌محض وارد شدن به خیابان و زندگی در فضای حقیقی، چنان با تلخی‌ها و سختی‌هایی مواجه می‌شود که نمی‌داند با آنها چه کند!؟
این تضاد عظیم میان گفته‌های برخی مدیران اجرایی با واقعیات جامعه را مردم دائما لمس می‌کنند و با آن دست به‌ گریبانند.
آنها از یک سو می‌شنوند که رشد اقتصادی، به نزدیک شش درصد رسیده و از دیگر سو، برخی ماه‌هاست که حقوق نگرفته‌اند یا بخشی از حقوقشان را دریافت کرده‌اند!

ادامه مطلب...
۱۶ آبان ۹۵ ، ۲۳:۱۹ ۰ نظر
سید

کتاب ازدواج ام کلثوم با عمر اثر حضرت آیت الله میلانی

همواره برخی از اهل سنت و به طور خاص در عصر کنونی وهابیت براى انکار وقایع تلخ و حوادث ناگوار صدر اسلام در رابطه با حضرت على علیه السلام و حضرت زهرا علیها السلام و اهل بیت پیامبر، به ازداوج ام کلثوم با عمر استدلال مى کنند و مى گویند:
اگر آنچه مشهور است که عمر به خانه حضرت على علیه السلام هجوم آورده و منجر به شهادت حضرت صدّیقه علیها السلام گردیده است نباید چنین ازدواجى صورت نمى گرفت، ولى این ازدواج واقع شده، از این رو، آن حوادث، اصلى ندارند و بین حضرت على علیه السلام و عمر رابطه حسنه برقرار بوده است و حضرت علی با این عمل خود اعمال عمر را تایید کرده است و . .

آنان از طرف دیگر با این استدلال سعی می کنند، اعتقاد شیعه به خلافت بلافصل حضرت علی علیه السلام هستند، را ابطال کنند.


این نوشتار تحقیقى درباره روایات ازدواج امّ کلثوم با عمر است تا معلوم گردد که آیا استدلال مذکور تمام است و یا پوچ و بى حاصل مى باشد؟

برای مطالعه کتاب می توانید فایل PDF زیر را دانلود کنید و یا به سایت حضرت آیت الله میلانی برای مطالعه آنلاین آن اقدام کنید.

ادامه مطلب...
۱۲ آبان ۹۵ ، ۲۰:۲۷ ۰ نظر
سید

مشاوره نظریه ها و کاربردها، جرج و کریستیانی، تلخیص فصل نهم

از زمانی که مشاوره شروع می شود وظیفه مشاور آسان کردن فرایند خودیابی مراجع و افزایش سطح خود شناسی او است تا اینکه تغییرات مورد نظر در رفتار او رخ دهد. مشاور باید مهارت های پیشرفته تری در رسیدن مراجع به این سطح را بکار گیرد که به ان ها می پردازیم

همدلی پیشرفته

همدلی پیشرفته به وسیله افزودن احساسات و معانی و مفاهیم عمیقتر به بیانات مراجع او را به سوی خود یابی هدایت می کند.

مشخص کردن موضوع

پاسخ همدلانه کمک می کند مشاور ...

۱۲ آبان ۹۵ ، ۲۰:۲۱ ۰ نظر
سید

مشاوره نظریه ها و کاربردها، جرج و کریستیانی، تلخیص فصل هشتم

منشی

منشی باید فردی پذیرا باشد اما نباید به لحاظ عاطفی با مراجعان درگیر شود که نقش درمانگری را به عهده بگیرد. اگر منشی اجازه دسترسی به پرونده ها را دارد باید بداند این اطلاعات محرمانه است. منشی همچنین مانع ایجاد مزاحمت برای مشاور در طول مصاحبه می شود.

روش های پذیرش

در مراکز مشاوره، روش های مختلفی در پذیرش مراجع وجود دارد. در برخی پذیرش، شامل پر کردن برگه های اطلاعات فردی و همچنین پاسخگویی به تعدادی آزمون روانشاختی است. امکان دارد در برخی محیط  ...

۱۲ آبان ۹۵ ، ۲۰:۱۹ ۰ نظر
سید