پیرامون آسیب های فضای مجازی رها شده صحبت های زیادی شده است اما آنچه اکنون یکی از تهدید واقعی برای امنیت و فرهنگ و نظام و... کشور به شمار می آید پیام رسان تلگرام است.

telegramبرنامه تلگرام  که بیشتر اعضای آن ایرانی هستند با فراهم کردن امکانات فراوان برای اعضای خود و تضمین امنیت و عدم مشخص شدن هویت افراد، زمینه فعال هر کسی با هر گرایش فکری از بهایی و وهابی گرفته تا گروه های همجنس باز و شیطان پرست ودیگران را در کشور فراهم کرده است. بنا به گفته مسئولان کشور هم اکنون ۲۰ میلیون ایرانی در تلگرام عضو بوده و این برنامه ۶۰ درصد پهنای باند کشور را از آن خود کرده است. این یعنی تلگرام به تنهایی از تمامی سایت ها و برنامه هایی که از اینترنت استفاده می کنند، بیشتر استفاده میشود و در اختیار مردم است.

اعتراضات شدیدی به آزاد و رها بودن این برنامه صورت گرفته است به طوری که اخیرا صدای مرجع عالیقدر آیت الله مکارم را هم بلند کرده است. ایشان در دیدار وزیر ارتباطات در مورد تلگرام گفته اند: روز گذشته با شنیدن گزارش‌های فضای مجازی نسبت به وضعیت جوانان کشور و تهاجم ضد فرهنگی دشمن گریه کردم. اما این اعتراض ها نه تنها با واکنش مناسبی از سوی مسئولین مواجه نشده است بلکه همچنان با وجود آثار مخرب تلگرام، با ارائه توجیهات غیر منطقی به این برنامه اجازه فعالیت در کشور داده شده است.

یکی بهانه هایی که اخیرا برای نبستن یا محدود کردن این برنامه مطرح می شود، نبود برنامه رقابتی داخلی در مقابل تلگرام است. در حالیکه وقتی مساله خودرو مطرح می شود حرف مسئولین ۱۸۰ درجه تغییر می کند و با اینکه خودروهای داخلی اصلا کیفیت مطلوبی ندارند اما اجازه ورود خودرو خارجی را نمی دهند.

اما در مساله به این مهمی که فرهنگ و ناموس کشور در خطر است سهل انگاری صورت گرفته و با این بهانه همچنان تلگرام به کار خود ادامه می هد.

علاوه بر اینکه برنامه های پیام رسان داخلی خوبی که امکان رقابتی شدن را دارا هستند نیز در کشور وجود دارد که نه تنها از آنها حمایتی نمی شوند بلکه به صورت های مختلف تخریب می شوند. از این رو تصمیم گرفتیم به طور ملموس در مورد بخش کوچکی از آنچه در تلگرام می گذرد به صورت مستند در سایت تصاویری ارسال کنیم

آیا مسئولین مملکت اجازه انتشار این موارد که در تصاویر مشاهده می شود را در کتب و مجلات می دهند؟

اگر بی بی فارسی و من  وتو و رادیو فردا مشکل ندارد چرا سایتشان فیلتر است و اگر مشکل دارد چرا در تلگرام به راحتی مطالب خود را منتشر میکند؟

اگر تصاویر مستهجن بد است که بد است و شما اجازه انتشار آن ها را در کتب و مجلات نمی دهید، پس چرا این تصاویر به راحتی در اختیار جوانان قرار میگیرد و صدایی از شما در نمی آید؟

اگر همجنس بازی مشکل دارد چرا گروه هایی که که دعوت به همجنس بازی می کنند و عملا هم شبکه برای معرفی این افراد درست کرده اند آزادانه مشغول فعالیت هستند؟

اگر نشر هر مطلبی آزاد است چرا جلوی اینها در نشریات گرفته شده! و اگر هر کسی حق انتشار هر چیزی را ندارد این همه مطالب بی حساب و کتابی که در فضای تلگرام منتشر می شود چیست؟!