درپی پاکسازی بخش اعظم شرق حلب از اشغال تروریست‌ها، فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه از اهالی ساکن این مناطق خواست، به خانه‌های خود برگردند.

فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه‌ای، از ساکنان مناطق آزاد شده شرق حلب خواست به خانه‌های خود برگردند و زندگی عادی را از سر بگیرند. طبق آخرین گزارش‌ها، 60 درصد مناطق شرق حلب تحت کنترل نیروهای دولتی درآمده است. هم‌اکنون بخش اشغالی شرق حلب به دو منطقه شمالی و جنوبی تقسیم شده و تروریست‌های این دو منطقه به یکدیگر دسترسی ندارند. تکفیری‌ها فقط در مناطق شرقی حلب هستند و کل این استان در آستانه پاکسازی کامل قرار دارد. آزادسازی کامل حلب به معنی پایان کار تکفیری‌ها در سوریه است.
در بیانیه فرماندهی کل نیروهای مسلح آمده است: «(ارتش) از شهروندان ساکن محله‌های شمال شرقی حلب می‌خواهد به خانه‌های خودشان برگردند، ارتش عربی سوریه امنیت و ثبات را به این مناطق برگردانده و نهادهای دولتی نیز فعالیت خود را در این مناطق آغاز کرده‌اند.»
پنجشنبه گذشته پس از تسلط ارتش بر منطقه «مساکن هنانو»ی حلب، ساکنان این منطقه به خانه‌های خود برگشتند.
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از 25 آبان عملیات گسترده‌ای را برای آزادسازی شرق حلب آغاز کرده‌اند و از آن زمان تاکنون، محله‌ها و مناطق وسیعی در شرق حلب آزاد و از لوث تروریست‌ها پاکسازی شده است.

تکاپوی حامیان تروریست‌ها

این واقعه، بار دیگر حامیان خارجی تروریست‌ها را به دست و پا انداخت و آنها حتی قصد داشتند از طریق شورای امنیت سازمان ملل، جلوی عملیات ارتش و مقاومت در حلب را بگیرند! به اعتراف حامیان تروریست‌ها، شکست گروه‌های مسلح در حلب، شکست بسیار سختی برای مخالفان دمشق در پنج سال اخیر محسوب می‌شود.
بخش شرقی حلب در سال 2012 به اشغال تروریست‌ها درآمده بود.
در ارتباط با میزان موفقیت ارتش سوریه و مقاومت در حلب، «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه هم گفت که کل شهر حلب تا پایان سال 2016 (تا 10 دی) به دست نیروهای دولتی می‌افتد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، دولت‌های عربستان، قطر، امارات و ترکیه که به شدت نگران سرنوشت تروریست‌ها در حلب هستند، طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که پس از ناتوانی شورای امنیت برای کسب اجماع لازم جهت جلوگیری از توقف درگیری‌ها (پیشروی ارتش سوریه) در حلب، مجمع عمو می‌سازمان ملل باید فوراً نشست برگزار کند، تا جلوی پیامدهای ویرانگر این درگیری‌ها گرفته شود. حامیان تروریسم در این بیانیه ادعا کرده‌اند که غیرنظامیان در حلب هدف قرار می‌گیرند و قوانین انسانی و بین‌المللی نقض می‌شود.
مقامات کشورهای مذکور درحالی آدرس غلط می‌دهند که خودشان باید به اتهام راه‌اندازی جنگ داخلی در سوریه، به پای میز محاکمه کشیده شوند.
از سال 2011 آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی و دولت‌های ترکیه، قطر، عربستان و اردن جنگ نابرابری را علیه مردم و دولت سوریه راه‌ انداخته‌اند. هدف اصلی این جنگ تروریستی، برکناری «بشار اسد» از پست ریاست‌جمهوری بوده است.

ناامیدی از برکناری بشار اسد

اما روزنامه انگلیسی «تایمز» اعتراف کرده، در حالی جنگ حلب به پایان خود نزدیک می‌شود که اروپا از برکناری بشار اسد از قدرت ناامید شده است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، این روزنامه نوشته، «با نزدیک شدن جنگ حلب به پایان خود، مقامات اروپایی به این باور رسیده‌اند که برکناری بشار اسد از قدرت، دیگر عملی نیست. به همین خاطر، اروپایی‌ها برای اینکه همچنان در تحولات سوریه تأثیر داشته باشند، پیشنهاد ارائه کمک‌های مالی به نظام «بشار اسد» را مطرح کرده‌اند.»
تایمز این را هم نوشته که (هم‌اکنون) این احساس رو به افزایش وجود دارد که آمریکا به عنوان شریک غرب در مذاکرات سوریه، کنار گذاشته شده است.

کیهان/ خبرها