وبلاگ علمی آموزشی خبرها

اطلاع رسانی پیرامون خبرهای مهم، مطالب آموزشی در موضوعات مختلف، تجربیات دیگران و دانلود کتاب، مقاله، فایل ها و نرم افزارهای کاربردی و مفید.

اطلاع رسانی پیرامون خبرهای مهم، مطالب آموزشی در موضوعات مختلف، تجربیات دیگران و دانلود کتاب، مقاله، فایل ها و نرم افزارهای کاربردی و مفید.

تبلیغات
سایت قصه ها
نرم افزارهای ضروری
idm
دانلود منیجر
zip
فشرده ساز
zip
کتاب خوان FBReader
آخرین نظرات
  • ۲۹ بهمن ۹۵، ۱۹:۵۲ - جملک نویس
    عالی
  • ۹ بهمن ۹۵، ۲۲:۴۰ - جملک نویس
    احسنت
  • ۹ بهمن ۹۵، ۰۹:۲۷ - جملک نویس
    عالی :)
پست ثابت
مستند اخراج شده (Expelled) به بررسی نگرش داروینیستی به هستی و نحوه تقابل صاحبان این نگرش؛ یعنی آن‌ها که قدرت علمی را در آمریکا در دست دارند با دانشمندان مخالف آن نظریه می‌پردازد. این فیلم مستند ۹۸ دقیقه ای که با واکنش بسیار منفی میان رسانه های مطرح جریان سرمایه داری آمریکا مواجه شد...
توضیحات

برخورد دوگانه در مواجهه با حوادث

پنجشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷ ق.ظ

این مطلب ادامه:شواهد را بررسی کنید می باشد

گاهی ناراحتی‌های روحی ما ناشی از سرکوفت زدن به خود، سرزنش کردن خود، تردید، ترس و دیگر موارد منفی است که امکان دارد برای همه اتفاق بیفتد. علت ناراحتی هر چه باشد ما خود یکی از بهترین متخصص‌ها درزمینهٔ حل آن هستیم. می‌گویید چگونه؟

وقتی کسی با شما مشکلی را مطرح می‌کند، مثلاً یکی از دوستانتان به منزل شما می‌آید و می‌گوید: از امتحانی که پیش رو دارد می‌ترسد؟ یا در زندگی دچار ناامیدی شده است و.... معمولاً در این موارد شما چه می‌کنید؟

معیار دوگنه

اکثر انسان‌ها در این شرایط با حمایت از کسی که مشکل دارد، سعی می‌کنند روحیه او را بالا برده و توجه او را به واقعیت‌های مثبت موجود در آن وضعیت جلب کند. مثلاً میگویند: احتمالاً در امتحان قبول خواهی شد تازه اگر هم قبول نشوی مگر دنیا به آخر می‌رسد بار دیگر شرکت می‌کنی و...

حال اگر همین شرایط برای خود شما اتفاق بیفتد چگونه رفتار می‌کنید؟ جالب است که اکثر مردم هنگامی‌که خودشان با این شرایط روبرو می‌شوند نه‌تنها به خود روحیه نمی‌دهند بلکه شدیداً خود را سرزنش می‌کنند. سرزنش کردن تا حدی که مانع کار نشود خوب است زیرا باعث انگیزه گرفتن برای تلاش بیشتر و اصلاح می‌شود. اما گاه ما در همان شرایطی که به دیگران روحیه داده و سعی می‌کنیم واقعیت‌های مثبت را یادآوری کنیم در همان شرایط به خود سخت گرفته و افکار منفی و سرزنش را پی می‌گیریم.

بنابراین یکی از راه‌های نجات از روحیه بد و رسیدن به‌سلامت روان، کنار گذاشتن معیار و برخورد دوگانه نسبت به مشکلات خود و دیگران است. باید همان‌طور که به دیگران در مشکلاتشان روحیه می‌دهید و حمایت می‌کنید از خود نیز حمایت کرده و روحیه بدهید. همان‌طور که در شرایط سخت به آن‌ها راهکار ارائه می‌دهید و به داشته‌ها و نکات مثبت در زندگی‌شان اشاره می‌کنید باید راهکاری پیش روی خود را بررسی کرده و به نکات مثبت در زندگی خود توجه کنید.

ادامه دارد

مطالب مرتبط:

شواهد را بررسی کنید

چگونه احساسات خود را تغییر دهیم

10 خطای شناختی که تاثیر زیادی در احساسات دارند

10 راه برای سالم اندیشی بر اساس شناخت درمانی

۹۵/۱۱/۰۷
سید

برای مشاهده مطالب مرتبط با این مطلب بر روی کلمات کلیدی زیر کلیک کنید

آرامش

خطاهای شناختی

خطای شناختی

رضامندی

رضایت

روانشناسی

شناخت درمانی

موفقیت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

رفتن به بالای صفحه